pondělí 28. prosince 2015

Vánoce,vánoce přicházejí....

Po trochu delší pauze jsem zase zpět. Přeji všem blogerkám pěkný předvánoční čas. Podle počasí to však vánoce na sněhu asi nebudou.  Čeká nás určitě všechny velký shon  shánět dárky, péct cukroví, úklid ..... Letos se opět v prvé řadě dám do  pečení perníčků ,  zkusím taky svícen z perníčků , nějaký jednoduchý a dále  perníkové ozdoby  na stromeček. Jak jinak, stromek u nás bude opět z háčkovaných ozdob, jen ještě nevím v jaké barvě.

Stromeček jsme již s manželem koupili . I když to není obr (měří pouze 1,25 cm), ale určitě udělá radost ježíškovi.

Pečení cukroví začalo  4.12. ,kdy jsme se  s dcerou do pečení pustily. Bylo to moc fajn, myslím,že jsme si to náramně užily. Byla u ní i její kolegyně z práce takže jsme na to byly tři ženský. Večer dorazila i moje snacha. Zhotovily jsme si těsta a druhý den se na to vrhly a začaly péct. Měly jsme práci dobře rozdělenou, jedna vykrajovala, druhá hlídala troubu a třetí  a čtvrtá zdobily. No prostě senzace. Trochu jsme u toho popíjely, což musí být :) a práce nám šla hezky od ruky. 

Ale přesto jsme nestihly všechno. I když jsme si řekly s dcerou, že hodně cukroví péct nebudeme, nakonec je z toho 20 druhů :) Poctivě jsme cukroví rozdělily do krabic. Zbytek jsem dohotovila doma. Jsem v důchodu , tak mám více času než dcera se snachou.

11.12. konečně dopečeno. Zhotovila jsem i dvě štoly, další upeču v týdnu a asi tak 21.12 začnu péct vánočky a pak může už konečně přijít JEŽÍŠEK. :)

Začala třetí adventní neděle.




13.12. jsme jeli výlet do Prahy na Staromětské náměstí, kde jsme viděly krásně ozdobený vánoční strom s ozdobami  Ladových obrázků. Krásná vánoční atmosféra - vánoční punč, svařák, stánky, koledy, které se hrály  u vánočního stromu . Vše bylo moc pěkné. Vánoční atmosféru  jsme si opravdu všichni užili. Protože jsme nebyli celý den doma, tak jsme zapálili třetí adventní svíčku, až když jsme přijeli z výletu.


Žádné komentáře:

Okomentovat